Spletne strani MOL Slovenija d.o.o. uporabljajo piškotke (majhne datoteke podatkov, ki se izmenjujejo med strežnikom in stranko), kar omogoča boljšo izkušnjo pri uporabi spletne strani za obiskovalce in s tem boljše storitve, ki so jih deležni.
Zbiramo tudi anonimne statistične podatke z namenom izboljšanja funkcionalnosti in delovanja naše spletne strani.


Več na Politika zasebnosti
Facebook Youtube Linkedin Instagram
  • Proizvodnja z letno kapaciteto 20.000 ton se bo pričela naslednjo leto
  • Zahvaljujoč gumiranemu bitumnu je mogoče graditi bolj trpežne asfaltne ceste brez razpok, z večjo nosilnostjo in nižjimi stroški vzdrževanja
  • Obrat bo recikliral rabljene pnevmatike

Temeljni kamen novega obrata za proizvodnjo gumiranega bitumna (MOL Rubber Bitumen), je bil v začetku maja položen v Zalaegerszegu na Madžarskem, blizu rafinerije Skupine MOL. Obrat bo recikliral rabljene pnevmatike. 75% od investicije vredne 3 milijarde HUF je zagotovljeno s strani Skupine MOL, preostalih 25% pa bo financirala madžarska vlada preko Programa podpore investicijam.

Temeljni kamen novega obrata so položili madžarski Minister za finance Mihály Varga, župan mesta Zalaegerszeg  Zoltán Balaicz in Predsednik uprave in Izvršni direktor Skupine MOL Zsolt Hernádi. Proizvodnja v novem obratu z letno kapaciteto 20.000 ton se bo predvidoma pričela v naslednjem letu. MOL Rubber Bitumen proizveden iz rabljenih pnevmatik se lahko uporablja za gradnjo trpežnejših asfaltnih cest, ki imajo večjo kapaciteto obremenitve in prispevajo k nižjim stroškom vzdrževanja. Vzdržljivost je dobro prikazana z dejstvom, da na katerikoli cesti grajeni z gumiranim bitumnom, ni nobene razpoke, čeprav je najstarejše testno cestišče staro že 15 let. 

Gumirani bitumen, ki se proizvaja z uporabo okolju prijazne tehnologije, se bo primarno uporabljal za gradnjo cest na madžarskem tržišču. Patentirana tehnologija je rezultat sodelovanja Skupine MOL in Panonske Univerze. Nov proizvodni obrat bo za proizvodnjo uporabljal 3.000 ton gumenega granulata letno, kar bo doprineslo k recikliranju približno pol milijona odsluženih pnevmatik. Ta številka predstavlja 8 - 10% odpadnih pnevmatik na madžarskem trgu na letni ravni. Letna proizvodnja 20.000 ton tovrstnega bitumna bo omogočila gradnjo 200 kilometrov cestnih pasov oziroma prenovo zgornje plasti 600 kilometrov cestnih pasov.

»Madžarska vlada s podporo v višini 750 milijonov HUF podpira Skupino MOL v okviru Programa za podporo investicijam. Gradnja novega obrata Skupine MOL bo prispevala k boljši kakovosti cest na Madžarskem.« - je povedal Mihály Varga, madžarski Finančni minister.  

»V naši strategiji 2030 se močno osredotočamo na proizvodnjo okolju prijaznih, inovativnih proizvodov v manjšem obsegu. Želimo voditi spremembe: smo edino podjetje v regiji osrednje in vzhodne Evrope, ki ima lastniški patent za tehnologijo gumiranega bitumna. V skladu z izračuni so stroški cest zgrajenih s tovrstnim bitumnom lahko za 30% nižji v 30 letnem življenjskem ciklu. Takšni prihranki bodo pripomogli k širitvi uporabe tega produkta v nacionalni ekonomiji. Tako poleg pomoči okolju z okolju prijazno rešitvijo, igramo pomembno vlogo tudi pri ustvarjanju cest z manj ustvarjenega hrupa, brez razpok na Madžarskem.« - je dodal Zsolt Hernádi, Predsednik Uprave in Izvršni direktor Skupine MOL.

Skupina MOL proizvaja ogljikovodike v regiji Zala na Madžarskem že več kot 80 let, prav tako se ukvarja z dejavnostjo rafinerij že več kot 65 let. Prvi obrat za proizvodnjo gumiranega bitumna s kapaciteto 5.000 ton v rafineriji Zala, je pričel delovati leta 2012, nov obrat pa bo zgrajen kot odgovor na naraščajoče povpraševanje po tem produktu. Nov obrat bo prispeval k učinkovitemu poslovanju rafinerije Zala in omogočil zaposlitev okrog 100 novim sodelavcem.                          

V preteklih 6 letih je bilo z uporabo gumiranega bitumna zgrajenih ali prenovljenih 60 kilometrov cest na Madžarskem, kar pomeni, da je bil izkoriščen gumeni granulat pridobljen iz okrog 150.000 starih avtomobilskih pnevmatik. Tudi v Sloveniji smo v letu 2019 izvedli prvo testno asfaltno polje z MOL Rubber Bitumnom. Na podlagi pozitivnih izkušenj testnega polja in dodatnim kapacitetam z novim proizvodnim obratom Skupine MOL, tudi v MOL Slovenija načrtujejo širitev poslovanja s produktom MOL Rubber Bitumen. 

Zsolt Hernádi, Predsednik Uprave in Izvršni direktor Skupine MOL ter madžarski Finančni minister Mihály Varga

 

Dodatne informacije

O razvoju MOL-ovega bitumna iz rabljenih pnevmatik

Nova proizvodna tehnologija za pridobivanje gumenega granulata, ki je narejen iz bitumna in odsluženih pnevmatik, je bila razvita s skupnimi močmi Skupine MOL in Panonske Univerze. Kemično stabiliziran MOL Rubber Bitumen je bil patentiran leta 2009. Leta 2014 je bil nagrajen kot Environmentally Friendly Product Trademark – Blagovna znamka za okolju prijazne proizvode. MOL Rubber Bitumen je prejel številne domače in mednarodne nagrade, med ostalimi leta 2015 Environmental Innovation Award s strani madžarskega Innovation Grand Prix tekmovanja. Leta 2016 je prejel naziv inovativen proizvod leta 2016 – Innovative product of 2016 s strani IChemE (Institution of Chemical Enginneers), izmed 23 prijav na mednarodni ravni.

Po letu 2000 je Skupina MOL pričela delati na domači proizvodnji gumiranega bitumna, ki je bil v tujini že v uporabi. Glede na postopke, ki jih uporabljajo v ZDA, se gumirani bitumen proizvaja zraven ali na samem gradbišču, saj se mora produkt zaradi ekstrakcije gumenih delcev porabiti v nekaj urah, prav tako pa proizvodnja asfalta zahteva specialno opremo. Z namenom ustvariti nov proizvod s katerim bi lahko ravnali kot z običajnim cestnim bitumnom, je Skupina MOL v sodelovanju s Panonsko Univerzo, razvila tako imenovani kemično stabiliziran gumirani bitumen – MOL Rubber Bitumen. Patentirana tehnologija Skupine MOL omogoča, da je lahko takšen bitumen transportiran, skladiščen in uporabljen pozneje, tako da je lahko proizveden tudi v večjem obsegu in je lahko uporabljen tudi v oddaljenosti od lokacije proizvodnje.  

Prednosti gradnje cest z gumiranim bitumnom modificiranim v primerjavi z uporabo običajnega bitumna za gradnjo cest:

  • Približno 1.5x daljši življenjski cikel
  • Njegove lastnosti na področju utrujanja asfalta so odlične, zato je asfaltirana cesta manj razpokana
  • Večja nosilnost, nižja tendenca trganja
  • Odlična adhezija na minerale zmanjšuje možnost razvoja razpok
  • Daljša življenjska doba in večja odpornost na vplive iz okolja, zmanjšata stroške vzdrževanja
  • Doseči je možno občutno zmanjšanje cestnega hrupa, zato ni vedno potrebno graditi protihrupnega zidu
  • Izboljšana prometna varnost zaradi zmanjšane zavorne razdalje, ki ima pomemben učinek zniževanja tveganja, zlasti v deževnem vremenu ali v bližini prehodov za pešce
  • Trajnostni gospodarski razvoj je močno okrepljen z uporabo novega materiala za gradnjo cest, ki zmanjšuje tudi količine odpadnih pnevmatik
  • Recikliranje odpadnih gumijastih materialov v skladu s smernicami EU.
×